Hästarna på Ratkulla

Hästarna på Ratkulla
Scorpion, Cessi, Duke o Fellu :)

tisdag 14 februari 2012

månda kväll å ridning i city :D

Eftersom ja int slapp å uppdatera måndan igår, så tänkt ja göra e nu :)

Igår då så va ja på ridtur me Felicia, eftersom jag varken har tillgång till någon ridplan eller heller int har lust att betala nästan 10e för att rida en stund i manegen här nära, så rider jag runt i "stan" å travar å galopperar på vägar där jag vet att de finns grus under snön :) Visst rider jag oxå i manege med jämna mellanrum, men då åker jag till Socklot :) å då behöver jag ju bil för att komma mej dit å de har ja int nu just.. Men jag har inget emot att rida i vårt fina Nykarleby :)Jag har ju lite turen att ha ganska så trafiksäkra å oftast lugna hästar, sen så tycker jag oxå att det är jättebra träning för mina hästar, så att int di behöver bli så stirriga för en liten bil. :)  De e ju faktist ett faktum att alla kan int i dagens läge hantera sin/sina hästar i terräng, vilket jag tycker är synd, för jag anser ju att hästen behöver få komma ut i terräng nån dag i veckan. :) Men visst int sku de skada med en egen ridplan :) Men vem vet, mycket kan ju hända ennu detta år ;D

De va nu mina tankar om gårdagen :)


*kommentera gärna om ni vill å känner för de*

TERVLIG fortsatt VÄNDAG !!

//Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar