Hästarna på Ratkulla

Hästarna på Ratkulla
Scorpion, Cessi, Duke o Fellu :)

torsdag 2 februari 2012

Onsdag

Idag ha de vari en såndär "sitta-framför-tvn-å-slöa-dag".. Int för att ja på nåå vis sku som tyck att he ha vari kallt elä naa : ) Men kanske en aaning : ) Nu i kväll då ja va ti stalle, så passa ja på å ta me kameran som ja ju så läng ha mena göra, men int komi mej för.. Så nu ska ni då få se "before" o "after" bilder på de senaste inköpet av mina 4 hästar : )

De e alltså varmblods valacken Drewa's Scorpion de e frågan om : )
Scorpion kom jag i kontakt med första gången sommaren 2008 då ja va på praktik och sen jobbade, vid Hansens stall i Nykarleby, där fick jag träna o allmänt sköt om "lilla" Scorpan, några "tränings trav" fick han oxå vara med i under den sommarn. Kanske va de just för att jag fick "äran" att träna honom den sommaren som gjorde att han "satt sin hov i hjärtat" på mej. Ja kan int säj vad, men de e nånting me dendär hästen som gör att hjärta slår ett extra slag. Vi har ju alla våra favoriter, å ja hitta nånting hos Scorpion som har satt sina spår : )
Scorpan kom till mej 28 september 2010, meningen va då att ja sku ha honom på foder till en början  för att se så allt funka me mina 3 andra hästar å allt annat oxå : )
Hem fick ja en nervös valack som var allmänt sur och smal och hade ingen derekt "livslust". Scorpions vistelse hos mej under 2010-2011, har till stor del gått ut på att få honom att äta ordentligt, att han litar på människorna runt om honom. Jag har fått mina nerver testade, han har verkligen nött mitt tålamod till max : ) Ni som känner mej väl, vet att jag inte har värdens längsta stubin : ) Så då kanske ni frågar varför tar man då en nervös "felbehandlad" häst (?) Tjaa, ja kan väl inte neka att jag själv har ställt mej den frågan och tänkt "va har ja gett mej in i", Men sen kan ja ju bara int glömma honom, för ja vet hur han har haft det och av någon anledning så tycker ja bara såå mycket om just Scorpion.
Nu efter lite mer än 1 år tillsammans är han en av de roligaste å mest "överraskande" hästar ja nånsin mött. Han e otrolig och vilken personlighet han har. Visst ser han sur ut när man kommer in i boxen å visst kräver han en del ennu, men nu ser ja bara framåt mot nya utmaningar och framgångar : ) Jag väntar mej ingen Grand Prix häst eller nåt i den stilen. Vi tar en dag i taget, ibland går det 2 steg framåt för att sen gå 1 tillbaka, vi har inte bråttom någonstans och inga förväntningar.



Här nedan följer bilder på hur Scorpion såg ut dagen han kom och hur han ser ut just idag : )










29.09.2010















01.02.1012







//aidaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar